محاسبه کاهش قیمت آسفالت با الیاف کورتا سیرجان بر اساس کاهش ضخامت

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

سیزدهمین کنفرانس تونل ایران

27-29 آبان 1398 ، غرفه 31-33 ، هتل المپیک

سیزدهمین کنفرانس تونل ایران

درباره همایش

 

ساخت تونل‎ها نقش پراهمیتی در بهبود شرایط زندگی انسان‎ها ایفا می‎نماید و فضاهای زیرسطحی جزء لاینفک طرح جامع شهرها شده است. مدیران شهرهای بزرگ به دلایل متعدد استفاده از فضای زیر زمین را برای حل مشکل ترافیک و ارائه خدمات بهتر به شهروندان در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند. دورنمایی که در حال حاضر از طراحی و ساخت تونل‌های راه و راه‌آهن، تونل‌های انتقال آب، تونل‌های خدماتی و تونل‌های شهری و شبکه‌های مترو وجود دارد، بیانگر این مطلب است که زندگی و رفاه جوامع بشری در آینده وابستگی بیشتری به اینگونه حفریات خواهد داشت. علیرغم این چشم‌انداز نویدبخش، صنعت تونل برای دستیابی به اهداف آینده خود با چالش‎های زیادی مواجه است. خوشبختانه در چند دهه اخیر، در همه رشته‌ها و زمینه‌های مرتبط با تونل، رشد و توسعه قابل توجهی صورت گرفته است و افق‎های جدیدی پیش روی دست اندرکاران این صنعت گذاشته است. بکارگیری تکنولوژی مدرن حفاری و استفاده از نرم‌افزارهای قوی برای طراحی و نگهداری و پایداری تونل‎ها، بسیاری از چالش‌ها را پاسخ گفته و امکان حفر تونل با هر قطر مورد نیاز و هر شرایط خاص زمین فراهم گشته است.

صنعت تونل باید با نگاه به آینده امکان تامین نیازها را فراهم آورد. برنامه‎ریزی بهتر برای مدیریت و استفاده بهینه از فضاهای زیرزمینی شهری، پیشبینی و شناخت دقیقتر مخاطرات و کنترل ریسک، هوشمندسازی تونل‎ها، افزایش ایمنی در عملیات اجرایی و کاهش هزینه های ساخت، استفاده از سیستم‎های رباتیک به منظور تعویض ابزار و تعمیرات در ماشین‎های حفر تونل تمام مقطع، درک بهتر از بعمل‎آوری خاک برای حفر تونل با ماشین‎های EPB، تکامل ابزار و تجهیزات به منظور بالا بردن سرعت و دقت بررسی شرایط زمین در پشت جبهه کار با استفاده از روش‎های غیرمخرب، بکارگیری و تحلیل داده‎های موجود به منظور کاهش هزینه‎ها و بهبود عملکرد در حین بهره‎برداری و تعمیر و نگهداری تونل ها از جمله مقتضیات صنعت تونل و تونلسازی هستند که به کارگیری هر یک به توسعه افق‏های جدید صنعت تونل کمک می‎نماید.

این کنفرانس با هدف زمینه ‎سازی برای تبادل و ارتقای دانش تونل‎سازی برگزار می‎شود و با محورهاي اصلی تحقیق، توسعه و نوآوری، مبانی شناسایی و طراحي، فن آوری‎های ساخت و بهره‎برداري و نیز تأكيد بر نقش كليدي تونلسازی در زمینه هایی همچون محیط زیست و اقتصاد، فرصت مناسبی به منظور تبادل اطلاعات و دانش روز و نیز آشنایی با فن‎آوری های جدید صنعت تونل را فراهم می‎سازد. برنامه‎های پیشبینی شده برای این کنفرانس شامل کارگاه‎های آموزشی، ارائه مقالات، برگزاری نمايشگاه تخصصی و بازدید از پروژه‎های در حال اجرا مي‎باشد. انجمن تونل ايران، با تجربه برگزاري چندين كنفرانس علمي ملی و بین‎المللی و ارتباط با مجامع صنعتي تونل، بدینوسیله از تمامي دانشمندان، متخصصان و نخبگان علمي، اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران و دست‌اندرکاران صنعت تونل براي شرکت در سیزدهمین کنفرانس تونل ایران که در آبان‎ماه 1398 در تهران برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می‎آورد تا با حضور فعال خود در اين کنفرانس موجب شكوفايي، ارتقاء و توسعه دانش و فناوري فضاهاي زيرزميني شوند.

منبع

اطلاعیه 021-88741531 کانال تلگرام 09036258539 اینستاگرام